понедельник, 23 марта 2015 г.

Візитки, і як правильно ними користуватися

Приклад креативних візиток
Візитна картка може сказати про бізнесмена більше, ніж автомобіль, на якому він їздить, або годинник, який він носить. Якою має бути ідеальна візитка і як їй користуватися за всіма правилами ділової дипломатії?

Про фірму і про себе

Скільки костюмів зазвичай висить у вашій шафі? Напевно, не менше трьох. Кожен надаватися з певного приводу. Так само і з візитними картками: вони теж можуть бути різних «фасонів» і по черзі вкладатися в гаманець, в залежності від того, куди вирушає їх власник.

Існує три основних типи візиток: персональна, корпоративна та іменна.
Перша представляє її власника особисто - з прізвищем, ім'ям, посадою і компанією, в якій він працює. Мета корпоративної картки - презентація фірми, послуг і товарів. Тому особисті дані людини, яка користується візиткою, в цьому випадку на ній не друкуються. Вся додаткова інформація записується в момент знайомства на чистій зворотному боці. Такі картки корисні для агентів, продавців, співробітників, що працюють з компанією на відрядній основі, а також для керівників компанії, які цінують кожен новий контакт, але воліють не давати новим знайомим свої прямі координати.
Що стосується іменних візитних карток, то на них пишеться тільки прізвище, ім'я та по батькові, без вказівки компанії. Таку візитку зазвичай використовують люди так званих вільних професій - адвокати, журналісти, актори. Але вона буває дуже зручною і для людини, що займається бізнесом. Скажімо, якщо просто потрібно нагадати про себе партнеру, якого давно не зустрічав, або в тому випадку, якщо підприємець веде бізнес відразу по декількох напрямках.

Всі дані - по порядку

Приклад візитки
Дизайн картки безпосередньо пов'язаний з родом діяльності компанії, яку представляє її власник. Він повинен бути підпорядкований прийнятому в ній фірмовому стилю, що включає в себе шрифт певного накреслення і кольору.
Формат «правильної» візитки - 90x50 мм. Картка нестандартного розміру говорить в першу чергу про амбіції її пред'явника, а не про його значущості. До того ж, занадто маленька візитка ризикує бути викинутою як непотрібний клаптик картону, а надто велика - бути втраченою через те, що не помістилася в стандартну візитницю.
У лівому верхньому куті візитної картки розміщуються логотип компанії.
Далі йде текст: вище - назва організації, нижче - прізвище, ім'я та по батькові власника, ще нижче - посада. Це так званий «класичний» порядок подачі інформації. При цьому не варто захоплюватися перерахуванням всіх позицій, які ви займаєте в компанії, і всіх професійних регалій. Важливо вказати тільки ту інформацію, яка точно відображає суть виконуваної вами роботи. Зайві подробиці будуть тільки захаращувати невелику поверхню візитної картки.
Однак з кожного правила є винятки. Власниця маркетингової компанії Step-by-Step Анастасія Птуха принципово вказує у своїй візитній картці те, що вона кандидат фізико-математичних наук.
- Саме завдяки наукового ступеня мене запам'ятовують багато корисні для бізнесу люди, - розповідає Птуха. - Звання «кандидат наук» дуже допомагає у спілкуванні з державними структурами. До того ж, я молода жінка, а для багатьох людей, з якими я зустрічаюся вперше, вчений ступінь стає додатковою гарантією моєї компетентності.

Якими не повинні бути візитки 

Не рекомендується використовувати двосторонні візитки. Зворотний бік призначений для того, щоб робити на ній позначки. Особливо це актуально для компаній, що працюють із зарубіжними партнерами або мають плани вийти на зарубіжний ринок. Таким фірмам варто замовляти два комплекти візиток. Один буде складатися з односторонніх російськомовних, а другий - з односторонніх англомовних. Це показує, що до всіх партнерів, як російським, так і іноземним, у компанії окремий, індивідуальний підхід. 

Чи варто поміщати на візитку фотографію?

Приклад візиток в фото
Більшість фахівців сходяться на думці, що робити цього не потрібно. З точки зору психології сприйняття, це може бути відволікаючим чинником, адже на хорошій візитці головне - координати і рід діяльності, а не візуалізація образу.
- На початку 90-х років в Європі існувала практика розміщення фотографії на візитці власника, - говорить Сергій Авдієнко, регіональний координатор Міжнародної федерації виробників фонограм (IFPI), - особливо часто я стикався з цим в Австрії, куди постійно їздив у відрядження. Менеджери, які прикрашали свої картки фото, прагнули, щоб новий знайомий запам'ятав їх в обличчя. Але сьогодні мода на такі візитки пройшла, і вони виглядають, як мені здається, щонайменше, дивно.
Оптимальний матеріал для візитки - крейдований картон. Картки не варто ламінувати або робити глянцевими, тому що в цьому випадку на них буде дуже важко записати додаткову інформацію. З тих же причин не варто замовляти візитні картки з кольорового картону. У цьому випадку основний шрифт друкується «навиворотку». Він виходить білого кольору, і його важко читати.
Але, втім, буває, що ці правила працюють з точністю до навпаки. Наприклад, фотографії на візитних картках менеджерів російської філії компанії «Кодак» виглядають цілком логічно. Це додатковий раз нагадує про те, які послуги надає компанія, і наочно демонструє якість її продукту. Нестандартні за розмірами, кольорами та матеріалами візитки нерідко роблять рекламні агентства й дизайн-бюро. І це тільки підкреслює широту їх професійних можливостей.

Скільки і за скільки? 

знак титання
Кількість візиток в гаманці залежить від насиченості ділового життя людини зустрічами з новими людьми. Рекомендацій тут бути не може. Наприклад, Євген Кобзар, власник столичної компанії «Автохолод», щомісяця роздає по 30-50 візиток. А рядовий менеджер з продажу, який активно полює за новими клієнтами, спустошує свою візитницю в два-три рази швидше.
Скромні візитки в два кольори, надруковані на простий крейдованому папері, стоять в Києві від 70 гривень за 100 шт. Повнокольоровий друк на гофрованого картону й інші доповнення будуть коштувати дорожче (біля 200 гривень за 100 штук). Виготовлення рідко займає більше трьох днів.

Зазвичай замовленням і дизайном візитної картки займається офіс-менеджер або секретар фірми. Але якщо компанія вирішила розробити новий фірмовий стиль візиток, цю роботу слід доручити PR-менеджеру. Адже стиль оформлення візитки повинен перегукуватися з іміджем компанії.
замовити друк візиток  у Києві  49 грн.
Друк візиток у Києві

З рук - в руки

За правилами ділового етикету, візитна картка вручається співрозмовнику лицьовою стороною вгору на початку зустрічі. Отримавши візитку, варто затримати на ній погляд і уважно прочитати, перш ніж покласти в кишеню. Це - додатковий знак поваги до співрозмовника.
Під час переговорів візитку співрозмовника можна покласти перед собою, щоб вона допомогла не допустити помилок в його імені чи посади.
 Візитні картки можна вкладати і в листи, які відправляються потенційним партнерам по пошті. Є своє правило і на той випадок, якщо ви прийшли на переговори, але не дочекалися свого співрозмовника. Тоді йому слід передати візитку із загнутим правим куточком. 
Втім, деякі бізнесмени не обтяжують себе тим, щоб запастися візитними картками напередодні переговорів з новими партнерами або вечора, насиченого новими зустрічами. Мовляв, люди, зацікавлені у співпраці, і так запам'ятають корисний контакт. Це помилка.
- Якщо співрозмовнику не передають візитну картку під час переговорів, це відразу додає зустрічі негативний відтінок. Може виникнути відчуття, що співрозмовник поводиться нечемно. Краще таких непорозумінь уникнути, заздалегідь підготувавши і чемно вручивши візитку.


1 комментарий:

  1. Очень познавательно. Спасибо за статью. Здесь столько нового о визитках, что как то раньше и не задумывался.

    ОтветитьУдалить